Saturday, August 22, 2015

O prehrambenim navikama ljudi - moje zapažanje sa letovanja

Dok sam bio u Grčkoj na odmoru, primetio sam da su prehrambene navike većine ljudi jednostavno - očajne! Većina stranih zapadnih turista po restoranima jede picu kao da je nikad u životu nisu videli (koja nije ništa preterano skuplja od prave hrane), a pored toga i sendviče, hamburgere, sladoled, čokoladu i sve one druge stvari koje treba izbegavati ako vam je stalo do zdravlja. Tek ponegde se može videti neko kako jede meso ili ribu sa prilozima. Ne želim da zvučim kao nutricionistički čistunac jer i sam povremeno jedem junk food (a ko to pa ne jede!), ali po meni je nekako van pameti da pored lepe (i prave!) mediteranske hrane za koju ti se pruža prilika da je probaš dok si na odmoru, ljudi jedu junk food koji im je dostupan svugde, pa i kod kuće. Iznenadio sam se i da u malom mestu gde sam bio, postoji i McDonalds koji je (gle čuda) bio poprilično posećen.


Namirnice koje čine osnovu mediteranske ishrane
Izvor: http://www.bicycling.com


U hotelu gde sam odseo hrana je bila stvarno odlična. U pitanju je bila pola-pola varijanta na relaciji uobičajena "kontinetalna" i mediteranska hrana pa ko šta voli. Nisam se mogao samo maslina i maslinovog ulja najesti, tek ostalo da ne pominjem (jagnjetina sa ruzmarinom i sosom od raznoranog povrća, riba, grilovano povrće, grčka kritharaki testenina itd. itd.). Za 10 dana koliko sam ostao, uopšte nisam imao volje da kupim najobičniji sladoled i pored sve vrućine. Toliko dobro mi je legla mediteranska kuhinja (još i hotelska pride!). To samo svedoči koliko je svest većine ljudi o dobroj hrani niska. Nažalost!

I za kraj


Recite NE junk food-u (ili se makar potrudite da vam većina hrane bude ona prava)
Izvor: http://angrytrainerfitness.com


P.S. Situacija iz Srbije - pošto imam običaj da u proseku jednom ili dva puta godišnje odem u McDonalds (kao neka vrsta rituala gde svoja čula zadovoljavam junk food-om), primetio sam da dosta ljudi kod nas tu hranu (pored njih samih) daje sasvim maloj deci od kojih su neka bila i u kolicima. Zaista žalosno, izgleda da se većina generalne populacije kod nas i ne razlikuje preterano od ljudi sa zapada po ovom pitanju.

No comments:

Post a Comment